نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

در مورد عکس رنگی رحم بیشتر بدانید

هزینه عکس رنگی رحم , عوارض عکس رنگی رحم

بیماریهای زنان در حیطه اندام تناسلی، رحم و … از عمده ترین مشکلات آنها به حساب می آید. بویژه آن که ممکن است این بیماریها باعث عدم بارداری آنها شوند. یکی از مهمترین این بیماریها و مشکلات بر می گردد به رحم زنان.


عفونت رحم، مشکلات تخمدان و… که می بایست توسط پزشک متخصص به خوبی تشخیص داده شوند و به موقع هم مورد درمان قرار گیرند. یکی از روشهای درمانی متخصصان زنان و زایمان، عکس رنگی از رحم است.

در این مورد خانمها اغلب می پرسند که ؛ کیا عکس رنگی رحم گرفتن تا در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورند. از جمله این اطلاعات، عوارض عکس رنگی رحم است. عکس رنگی رحم و بارداری ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و از این عکس برای رفع مشکلات در زمینه بارداری خانمها استفاده های زیادی می شود.

در مورد عکس رنگی رحم بیشتر بدانید

در ابتدا باید بدانید که نام دیگر عکس رنگی رحم، لوله‌نگاری رحم است. این عکس برگرفته از یک آزمایش با کمک اشعه ایکس است که با کاربرد نوع مخصوصی از اشعه ایکس به نام فلوروسکوپی انجام می گیرد و مواد حاجب یا کنتراست در انجام آن به کار گرفته می شود.

در مورد آزمایش اشعه ایکس یا همان رادیوگرافی باید بدانید که این آزمایش یک تست پزشکی غیرتهاجمی به شمار می رود که برای تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده پزشکان و متخصصان قرار می گیرد.

تصویربرداری با اشعه ایکس به این صورت انجام می گیرد که قسمتی از بدن که دارای مشکل و بیماری است در معرض دوز کمی از پرتوهای یونیزان قرار می گیرد و به این صورت قادر به تولید عکس ها و تصاویری از داخل بدن می شویم. ذکر این نکته هم لازم است که اشعه X قدیمی‌ترین و معمول ترین شیوه تصویربرداری در علم پزشکی است.

در حقیقت فلوروسکوپی شیوه خاصی است که با کمک اشعه ایکس صورت می گیرد و امکان مشاهده اندام‌های داخلی آن هم در حال حرکت را مهیا می کند. در زمان عکسبرداری رنگی از رحم، کارهای خاصی انجام می گیرد و رحم و لوله‌های رحمی از مواد حاجب محلول در آب پر می‌شود و به این طریق رادیولوژیست این توانایی را به دست می آورد تا با کاربرد فلوروسکوپی آناتومی رحم را مورد مشاهده قرار دهد و به بررسی نحوه عملکرد رحم بپردازد و مشکلات احتمالی در این ناحیه از بدن زنان توسط متخصصان مرتفع شود.

کاربرد عکس رنگی رحم چیست؟

همانطور که پیشتر ذکر کردیم، عکس رنگی از رحم به رادیولوژیست این توانایی را می دهد تا شکل و ساختار رحم را مورد مشاهده قرار دهد و مسائل دیگر از این عضو حساس از بدن بانوان را مورد بررسی قرار دهد؛ از جمله باز بودن لوله‌های فالوپ و هر نوع ‌زخم در رحم یا حفره صفاق یا همان حفره شکمی.

این شیوه همچنین برای بررسی برخی مشکلات رحم مورد استفاده قرار گیرد. مشکلاتی مثل سقط مکرر جنین که اغلب ناشی از ناهنجاری‌های مادرزادی و برخی اوقات هم نتیجه مشکلات و بیماریهای اکتسابی رحم است.

عکس رنگی رحم برای تشخیص وجود اختلالات خاص و همینطور بررسی شدت این اختلالات که در ادامه این مقاله از پارسی نو به آنها اشاره کرده ایم، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • برای بررسی تومور و سرطان رحم
  • برای بررسی مشکلات چسبندگی رحم
  • برای بررسی فیبروم رحم

به علاوه، عکس رنگی از رحم به جهت بررسی باز بودن لوله‌های رحم و همینطور نظارت بر اثرات جراحی انسداد لوله‌های رحم مورد استفاده قرار می گیرد؛ از جمله :

  • برای انسداد لوله‌های رحم گاها به علت وجود عفونت یا زخم در رحم
  • برای بستن لوله رحم
  • برای بررسی بسته شدن لوله‌های رحم با روش عقیم سازی و عقیم سازی معکوس
  • برای بازکردن مجدد لوله‌های رحم بعد از عقیم سازی یا انسداد وابسته به بیماری

ادامه مقاله عکس رنگی رحم در پارسی نو